onsdag 22 februari 2012

Shopping shopping!!

Ja då har man investerat i lite nya tekniska prylar! På tiden tycker nog en del!! Tjock TV:n och den gamla boxen utbytt mot en 42 tums led TV. Till den nya behövs ingen box utan boxerkortet sätter man direkt i TV:n. Toppen!! En pryl mindre.
 En ny TV antenn blev det oxå för den gamla har gjort sitt. Jag har plockat bitar av den som blåst av under alla dessa stormar som varit.Nu kommer jag att kunna titta på alla kanaler jag betalar för utan att det blir " rutigt ". På tiden!!
 När jag ändå var igång blev det en ny mobil iPhone 4 S vit. Var tvungen att ringa Putte för jag blev smått förvirrad av allt. Jag blev lugn bara jag hörde hans röst och han hade bra tips att leverera som vanligt!.
Teknikprylar är ju inte riktigt min grej!! Bättre på att hantera människor!! Ha ha ha.

Så var det dags att betala vinstskatt efter försäljningen av mammas bostadsrätt. Nästan en halv årslön!!Jiiisssses!!!! Det kändes sådär!! Om man bara visste att skatt gick det man behöver mest i vårt samhälle! Ibland undrar man faktiskt??!!

Efter det satt det fint med en tur till Halmstad och " gofika" hos en god vän. Härliga bakelser med jordgubbar och vaniljgrädde och mycket " tjöt". Vi träffas inte så ofta så det finns alltid mycket att ventilera. Så var jag tvungen att bege mig hemåt i blåsten och regnet. Det kändes som man skulle blåsa av vägen! Nu stormar det hejvilt  så det känns skönt att mysa i soffan med brasan tänd!

Imorgon blir det en tur till Danmark med Karin!

2 kommentarer:

  1. Det låter som att du har fullt upp! Danmark låter kul! Det var hundra år sedan jag var där. Kul med nya prylar! Ska du ha TVn på väggen?! Ha det så kul imorgon! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Kanske TV:n på väggen! Jag har bett att tvmannen ska ta med grejer så får vi se!

    SvaraRadera