måndag 5 mars 2012

sportlov, urnsättning, familjen...

Hej! Då har man avverkat sportlovet och hunnit jobba en vecka. Sportlovet blev bättre än väntat!! Resan till Danmark med Karin blev en höjdare! Vädret var fantastiskt och att åka tåg och båt är riktigt kul! Resmålet var Lousiana som var ett fint ställe, beläget vid Öresund. Jag har aldrig varit där tidigare.Fotoutställningen var en höjdare! Märker att jag blir mer och mer intresserad av konst i nästan alla former ju längre tiden går. Vi var där hela dagen, åt, fikade, pratade och skrattade! Vi har alltid mycket att avverka! Ha ha!

Hemliga resan förra helgen med Cissi och Emanuel måste verkligen nämnas!! Vilken kväll det blev på Hovs Hallar! En 3- rätters meny med utsökta viner, mycket " tjöt" och skratt. Oj oj säger jag bara!!

I helgen bar det av till Lerum och mammas urnsättning.Skönt att inte åka upp ensam. Cissi och Emanuel åkte med mig. Lerum välkomnade oss med ett otroligt vackert väder. Det blev en liten vacker stund i all enkelhet med hela familjen samlad (Karolina saknades).
Efter det hade jag beställt lunch på vackra Aludden vid sjön Sävelångens strand. Det blev några mysiga timmar med familjen!! Underbart att träffa Sixten! Härliga unge!!( ...och alla andra). Som Karin sa: Här hade hon gärna varit med!  Instämmer!!
Vi har varit där många gånger, fikat eller ätit middag. Mammas favoritställe i Lerum!

Vi hann oxå med ett besök med övernattning hos Dahlhöjds. Emanuel hade inte varit där och inte heller träffat lille Harry. På tiden !! En mysig kväll blev det med god mat, gott vin och lite annat smått och gott. Lyxfika i två dagar som Johan bakat. Cupcake!! Mums vad gott! Blev riktigt inspirerad! Måste köpa en ny bakbok!! Och så lille Harry förståss!! Jisses vad han hade vuxit till sig! Han är så söt och verkar väldigt behändig och lättskött! Stolt mormor körde Harry i barnvagn på promenaden!

 Idag ska jag besöka doktorn. Han ville se mig innan han "bestämmer" om jag ska gå upp på full tid efter lägesyrseln. Jag ska göra någon neurologisk test?? Det blir säkert bra! När jag ändå är i Laholm passar jag på att få lite massage på friskvårdscentrum och stoppar nog ner baddräkten om simlust infinner sig!! / Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar