söndag 19 februari 2012

Bokutmaningen, sportlov o lite annat!

Nu har jag läst ut 3:dje boken i bokutmaningen. En deckare av Ninni Schulman. Hennes debutroman och den bygger på en autentisk kopplerihärva i Hagfors hösten 2001. I övrigt en påhittad historia. Det handlar om flera parallellhistorier som flätas samman på ett mycket bra sätt. En av de bästa deckare jag läst och jag har läst många!( Undrar varför den blv stående i hyllan). Bok 4 blir en deckare till: Sista andetaget av Denise Mina. Tänker oxå läsa en annan bok samtidigt. Alla monster måste dö. En reportagebok från Nordkorea av Magnus Bärtås & Fredrik Ekman. Är väldigt nyfiken på den. Boken blev nominerad till Augustpriset 2011.

I onsdags var jag i Lerum och avslutade mammas lägenhetsförsäljning. Trevlig ny ägare och det kändes bra att lämna nycklarna till honom. Det ska bli spännande att se hur han kommer att renovera lägenheten. Han ville absolut att jag skulle hälsa på. Mamma var god vän med hans föräldrar.
Jag kommer att åka till Lerum ibland och hälsa på mammas gamla väninna Inga (95 år och pigg, spelar bridge mm.).

 Efter det blev det besök hos familjen Dahlhöjd med övernattning. Det var roligt att se och uppleva lille Harry. Det var 14 dagar sedan jag och Cissi träffade honom och det hade hänt en del utvecklingsmässigt. Han var mycket mer vaken, låg och kikade sig runt omkring! Lugn är han men kan skrika! Ha ha ha! Han är sååå söt! Jag hoppas han slipper kolik! Det hade mamma Linda och det var tröttsamt och känslomässigt jobbigt. Man tycker ju så synd om sin lilla baby!
Johan är en mästerkock i köket! Jag fick hemlagad äppelkaka, brownies och pizza! Mumms vad gott det var! Det var ett roligt besök!

På hemvägen tänkte jag på, vad härligt att vara två och dela på ansvaret med barn. Man kan få lite egentid ibland. Jag har ju nästan alltid varit ensam om ansvaret och vet ju inget annat. Nu är jag inte bitter utan konstaterar fakta. Jag tycker att småbarntiden var en fantastiskt rolig tid. Bärsele var räddningen! Då kunde man laga mat och leka med de större barnen. Barn är det bästa!! Jag är glad att jag har fyra stycken friska barn!!

Denna veckan är det sportlov här! Jag kommer att ägna mycket tid åt mig själv! Massagetid två gånger, simning och lite lättgympa blir det! Nu måste kroppen komma igång efter ett antal veckor med lägesyrsel!
 Arkitekten kommer och jag väntar på elektrikern som ska sätta upp ny ytterbelysning och fixa upp mina kristallkronor. Hoppas ta en tur till Helsingör om det inte blåser för mycket!
Hoppas på en bra vecka innan skolan börjar!!

1 kommentar:

  1. Åh jag är bara på bok två!!! Nästan klar dock! Kanske hinner idag, men måste plugga också och J jobbar. Får se hur mycket Harry vill sova idag! Har i alla fall hunnit duscha och äta frukost medan han sov! /Linda

    SvaraRadera