måndag 13 februari 2012

Min måndagar mm.

Jag hade inga speciella förväntningar på förra måndagen och besöket hos sjukgymnasten. Varför inte kan man tänka?? Jo för läkarbesöket på vårdcentralen var ingen hit! Bemötandet var inte vad man önskar när man söker hjälp. Men.... sjukgymnasten visade sig vara en klippa. Hon framkallade en kraftig yrselattack och efter det var hon vänlig och mycket tydlig med hur jag skulle sköta om mig.
I 24 timmar skulle jag vara i stillhet och hade hennes behandling lyckats skulle jag bli fri från mer yrselattacker.Det LYCKADES!Resten av veckan släppte stressen undan för undan. Har man varit yr ett tag blir man rätt osäker på vad man klarar och inte klarar.

 Bestämde mig i onsdags för att besöka metropolen Laholm för att bla. äta lunch. Det funkade och var roligt. Självförtroendet var tillbaka!!

I söndags blev jag bjuden på middag till Cissi och Emanul. Tackade ja utan att tveka! En mycket god tacomiddag blev det, glass till efterrätt och självklart kaffe. Det var så kul att se hur fint de hade fått det med nya tapeter överallt och nytt golv i hallen, men det viktigaste är ändå att man ser hur lyckliga de är. Sedan hade vi en skön myskväll med roliga samtal, tittade på bilder på Emanuels släktingar som de besökte förra helgen i Örebro och så var vi tvungna att se TV 4:s storsatsning kontoret. Ha ha. Jag hade med en stor bukett tulpaner. Jisses vad glad Cissi blev ( Emanuel oxå)!!

 Denna måndag var jag på mitt stora läkarbesök på öron- näsa- hals på sjukhuset i Halmstad! Remissen från läkaren i Laholm var ett " skämt" men jag hade som tur var förberett dem på vad jag hade för problem. Jag måste erkänna att jag var nervös! Vad ska de hitta för " skit"!! Vilket underbart bemötande jag fick!! Underbar kvinnlig läkare och sköterska. Man blev nästan lite " lipig". Hon undersökte precis allt! Äckligast var när de skulle gå ner med kamera i näsa och hals!! Man fick bedövning som tur var. Middagen blev sen idag typ vid niotiden. Bedövningen satt i länge!! Hon hittade ingenting utan konstaterade godartad yrsel.
Ordinationen jag fick var en vecka till hemma(som blir två pga lovet) massage, lite simning och börja röra mig som vanligt. Inte låta jobbet ta överhanden över mitt liv och lära mig säga NEJ.
Det är inte lätt i mitt jobb att säga nej. De jag jobbar med har inte min utbildning eller kunskaper om tex adhd, därför blir det lätt att jag tar i saker som de ska göra.
Nu ska jag jobba med " skygglappar" och gå hem när jag slutar och inte finnas disponibel för samtal kvällstid!!
Jag längtar till mina elever och det är en sorg att veta att de inte haft vikarie när jag har varit borta. Men så är det på andra skolor jag jobbat på också.
Alltså två måndagar med lite " Guldkant" för mig!!

Nu ska jag gosa in mig i min värmefilt och läsa färdigt bok 3 i bokutmaningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar