lördag 4 februari 2012

Bokutmaningen mm.

Nu har jag läst klart min andra bok i bokutmaningen. En sannolik Historia av Karin Alvtegen. Med facit i hand undrar man ju varför den inte attraherade mig. Den var bra! Mycket intressanta människoskildringar. Vad som händer med människor som bara ser andras tillkortkommanden och inte ser sig själva. En bok med psykologiska förtecken. Tänkvärd!!
Min tredje bok är Flickan med snö i håret av Ninni Schulman. Jag vet inte verför jag köpte den, för det är ingen författare jag känner till! Läste väl baksidan och tyckte den var spännande!!Det är en deckare. Den börjar mycket bra! Hoppas det fortsätter så.Jag har haft tid att läsa nu när jag varit hemma från jobbet.
Är mycket bättre nu och ska på kontroll på måndag. " Skittråkigt" att vara hemma när man känner sig okey nästan hela tiden.Yrseln kommer inte så ofta längre och inte så kraftigt!
Jag har faktiskt varit i Halmstad och handlat och gått promenader nästan varje dag så värre än så är det inte nu.
Mitt bästa köp denna vecka är värmefilten!! Jag har tänkt köpa en jättelänge men inte kommit till skott. Hög mysfaktor!!
Ikväll ska jag och Sumo ( katten) titta på melodifestivalen! Spännande! Läste på löpet Aftonbladet att Torsten Flink blivit utbuad på genrepet! Man undrar vad han sjöng och hur det lät??!!
I morgon åker jag till Edenberga- Solgården på auktion. Måste kolla hur det går för mina 8 kartonger och 4 sopsäckar med prylar! Utrop 55 är mina saker. Klockan 10.00 börjar det, visning från 09.00.
Om någon som vill följa med ring mig!

1 kommentar:

  1. Åh jag är inte klar med bok två än!!! Har nog 100 sidor kvar! Den boken du köpt av Schulman ska vara grym! Spännande med auktion! Jag hade velat följa med om det var här:-)!!! Kram kram!

    SvaraRadera