tisdag 31 januari 2012

Sista veckorna i januari

Vilket härligt slut på januari! Så var man då mormor till lille Harry, Linda och Johans son. En härlig känsla svår att beskriva!

Jag känner igen känslan mycket väl från närmast Sixtens födelse. Han är en underbar "unge" och en stor glädjespridare! Man blir glad bara man ser honom! Så har jag Viktoria och Karolina inte att förglömma! Vilka tjejer! Jag hade det stora nöjet att ha dem här i somras! Jag är farmor till dem!
Jag känner mig helt invand med att vara farmor men mormor har jag ju inte varit förrut. Mamma var mormor Kerstin!! Nu är jag mormor Åsa och det förpliktigar!! Ha ha hur ska det gå....Skojade bara!! Det känns inte tungt!

Härligt är det att ha en stor familj med barn, respektive och barnbarn i olika åldrar.
Jag har blivit besatt av att köpa barnsaker.Det är sååå kul! Det blir lite Harrysaker och lite Sixtensaker!

Jag och moster Cissi har i veckan fått träffa det lilla nya underverket Harry! Grym känsla! Han är så fin! Det var så härligt att "snosa " på och hålla honom.

Om 14 dagar ska jag till Lerum och avsluta bostadsrättsförsäljningen efter mamma. Det känns skönt att det är klart! Det har varit en tung tid men nu känner jag att man kan få tid att landa i sina känslor kring mamma.
På hemvägen tar jag en sväng till Dahlhöjds! Det ska bli spännande! Det går ju så fort med utvecklingen när de är så små och så ska jag lämna "huvudpresenten" till Harry som inte kommit när jag var där sist.

Just nu är jag hemma från jobbet har fått " kristaller" i örat, vilket framkallar yrselattacker speciellt i vågrätt läge! Riktigt läbbigt! Trodde sånt bara drabbade riktigt åldriga människor men det var ju helt fel enligt öronläkaren. Är bättre men doktorn avrådde från bilkörning långa sträckor. Jag kör 8 mil om dagen till jobbet. Nöjd ändå att veta vad det är och sånt går över rätt snabbt. Har inget emot kristaller men vill inte ha dem i öronen.....!!!

Idag på min och Cissis strandpromenad träffade vi några grannar med hundar! En av dem har en jättegullig labradortik som ska ha valpar i mars och är leveransklara i maj. Gissa om jag blev sugen på hundvalp??!! Men men man får nog tänka både en och två gånger innan man skaffar hund igen!!

Måste säga att mina strandpromenader på sista tiden varit väldigt spännande!! Träffat många intressanta människor!! Hm hm hm!!

Vad är det som låter?? Min mage!! Dags att lämna bloggen för lite mat!
Hej då för denna gång!

2 kommentarer:

  1. Kristaller har mamma också haft, hon tappade bl.a. synen vid ett tillfälle, läskigt. Vi ses i Lerum om några veckor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott att min syn mår bra!! Kan undra hur länge hon hade kristaller??

      Radera