lördag 21 januari 2012

Lite tankar och händelser

Efter en hård fredag på jobbet var det gott att ligga länge idag!
Dagen började med 4 mil på småvägar i 4 cm snömodd och det var ingen höjdare.
Lite bra för mig var det iallafall, för jag är väldigt feg när det gäller vinterkörning.
Efter ett antal sladdar kände jag att: Det klarar du!! Rädslan försvann!!Jag hade kontroll!!
En artbetskamrat körde av vägen, men det gick bra och hon kunde fortsätta när bilen blev uppdragen.
Jag vickade som syslöjdsfröken! Sy är ju min bästa gren!! Ha ha ha.


Hade tänkt smita från träning idag men fick ett mess av Linda.
Genast packade jag väskan och gav mig ut i snövädret. Linda är jättebra på att få igång mig! Guldstjärna till henne!! Det är så skönt efteråt och min "klena" bål börjar bli riktigt stark!
Snart ska jag till min personlige tränare igen och få nytt program och då ska bla. nacken få sitt.
Två gånger i veckan har jag lyckats hålla!
Löpning kommer ändå alltid att stå överst på träningslistan!!

Förövrigt har det varit mysdag med vinterstudion och skidskytte. Själklart har jag också följt med i allt som hänt runt Håkan Juholt.

Har precis gjort en tacogratäng som ska avnjutas tillsammans med stjärnorna på slottet och ett glas gott vin. Jag ska oxå titta på en filmen Precious som visas på tvåan.Jag har läst boken och den var bra men " svart".Är filmen kass har jag min bok i bokutmaningen att läsa! Är på bok två och har väl halva boken kvar. Efter den sticker jag emellan med en bok utanför bokutmaningen. Tänkte läsa Keplers sista bok.

 Imorgon kommer Cissi och Emanuel och bjuder på semlor! Mumsigt och roligt!!

Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar