söndag 3 juni 2012

Naturupplevelse och träning!

Idag tog jag en tur till Hallandsåsen och det vackra naturreservatet.
Jag hade vilodag igår från all träning tog inte ens en promenad. Jag tittade på Stockholm marathon och slappade.Tog en sväng till Halmstad och fikade med en kompis framåt sen eftermiddag.

Jag var laddad för backträning idag! Det var rätt längesedan och jag ville se hur det var med min kondition. 4 km är slingan men jag ökade ut den med 1 km. Jag gick snabbt på plan mark och sprang i alla uppförsbackar. Halva slingan är uppför! I första backen var jag så trött att jag ramlade! Hur man nu kan ramla uppför??!! Jag var totalt slut i benen men kunde faktiskt andas! Jag fixade alla uppförsbackar trots allt, kanske kan man inte kalla det löpning  mer jogging uppför.
När jag var klar med detta gick jag till bilen och hämtade fruktsallad, kaffe och min bok. Jag satte mig i en skogsglänta och bara njöt av denna vackra natur. Som på beställning tittade solen fram.Vackra, ståtliga bokar och porlande små bäckar. Jaaa det är verkligen vackert. Vilsamt för både kropp och själ. Man glömmer nästan både tid och rum!
Åsa


2 kommentarer: