onsdag 4 juli 2012

Månaden som gått!

Tämk ändå vad mycket det händer på en månad!
Sveriges Nationaldag firade jag ordentligt i vackra Laholm vid Lagans strand! Oerhört stämningsfullt och traditionsenligt med sång, musik och folkdansdans!

Så var det dags för lille Harrys dop i Kållereds vackra kyrka, där även Linda och Johan gift sig. Ett fantastiskt mysigt dop. Bra präst, vackra välvalda psalmer och pricken över i:et mina duktiga barnbarn Viktoria och Karolina som sjöng och spelade. Harry var fantastisk som vanligt! Han var glad hela tiden tills han somnade.Ha ha Jag satt med ett leende på läpparna hela tiden. Sixten fick gå fram till dopfunten och vara med under själva dopet. Han såg ut att tycka det var spännande! Han var så söt och stod så fint med Linda hela tiden. Sedan blev det smörgåstårta(gooood) och en grym tårta som Johan A gjort. Hela släkten var samlad och det är ju så roligt att träffas och prata med alla.

Sedan var det dags för roligheter i skolan. Jag jobbade i en 9:a och då händer det en massa saker. Vi hade övernattning i stugorna på Marias Camping med bla. sandslottstävlig och spöknatt! Jag var ett otäckt spöke som skrämdes allt vad jag orkade. Jag stod gömd i skogen och blev nästan rädd för mig själv!! Ha ha ha!
De hade också en fest som var helt fantastisk med underhållning i form av sketcher, sång och musik. Trerätters meny och liveband till dansen! " Sicken" kväll! Klackarna i taket!!
Den 14 juni avslutning och min sista arbetsdag! Det kändes lite konstigt men samtidigt skönt! Jag hade bestämt mig. Jag kommer bara att rycka in lite då och då. Nu har jag sommarlov så än känns det inte på riktigt att man slutat.
Jag hoppas det kommer att kännas bra till hösten. Har plan B också med massa uppdrag jag har blivit tillfrågad om bla. godman, stöd i familj mm. Har även en tanke att plugga lite på högskolan för nöjes skull.

Midsommarafton blev jättebra trots regn och inställd brännboll. Älskar mina grannar som ordnar med midsommarstång och fika varje år! Runt fyrtio gäster i år.En härlig tradition! Midsommarmiddag äter vi hemma och i år var vi många. Mycket trevliga och underhållande gäster. Många skratt blev det! Det blev kub på stranden i år! Helt ok men ändå inte brännboll!!!!!
I år var nästan hela familjen här över midsommar (inte Claes med familj) och det var jättekul! Jag älskar när så många som möjligt av familjen är samlad. Det har jag väl ärvt efter mina föräldrar!!
Dahlhöjds fick jag behålla en och en halv vecka! Hur bra kan det bli??!! Jag har hunnit lära känna Harry lite bättre! Jag har matat honom med gröt,lekt,burit och kört vagn.Det känns gott att kunna ge föräldrarna lite egentid ibland! Johan kallar mig för " sövningsmaskin" ha ha. Han somnar ofta när jag har honom. Är jag så tråkig?? Ha ha Nä jag väljer att se det positivt!!
Så var lille Sixten här med sin pappa då blev det lite svårt med mormor o farmor! Du är farmor sa Sixten med eftertryck!! Goa unge! Han sov hos mig när pappa skulle på grabbkväll.Det ska bli härligt att få ett större sovrum speciellt när det ska sovas över, men det funkar!
Familjen Dahlhöjd och jag har hunnit med vår traditionsenliga bokutflykt (ta 4 betala för 3 böcker)och våffla i Laholm. Det är ett roligt måste!
När Putte var här gick vi alla och åt lunch på Signes i Mellbystrand. Nyöppnat för året och helt okey ställe! Fullständiga rättigheter hade de också!!
Denna veckan är egen vecka! Slappat, läst, solat lite och varit på en shoppingtur till Halmstad.
I morgon blir det utflykt med Karin! Den kommer att bli spännande! Återkommer med rapport!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar