onsdag 30 maj 2012

Lite blandat! Häst, schlagerfest, Halmstadbesök

Efter en skön löptur i skogen med något för tunga ben kom skrivlusten flygande! Jag har varit i Helsingbirg och jobbat i dag, jag är där varje onsdag terminen ut! Eleven har anpassad studiegång! Det är kul men blir väldigt väldigt dyrt eftersom jag måste besöka köpcentra varje gång på hemvägen. Ha ha ha. Förra gången var det Väla och i dag var det Familia. Det sistnämnda var fruktansvärt tomt på kunder. Där fick man service på HM utan att be om det!! Ja man kan undra hur länge det köpcentrat kommer att finnas??!!

Förra onsdagen var jag också på en fantastiskt bra kurs som var förlagd till Margretetorp. Den handlade om autism och adhd. Många olika yrkesgrupper var inbjudna, även drabbade vuxna och anhöriga. Mycket bra diskussion efteråt också.

 Så har jag ridit på islandshäst. Hör och häpna!! Jag är förvånad själv men med Annikas övertalning funkade det. "Jävla tjatkärring" vräkte jag ur mig men upp på hästen kom jag och hon skrattade rått. Det var en annan Åsa än den i skolan tyckte hon!! Ha ha. Jag trodde hon skulle hålla i hästen men nej det gjorde hon verkligen inte.  Det är hennes häst så hon känner den ut och in. Den var väldigt lugn som tur var och ingenting obehagligt hände.Jag har blivit riktigt hästrädd med åren och det fattar jag inte riktigt själv eftersom jag mer eller mindre bodde i stallet i under många år när jag var ung. Oj oj vad mina föräldrar fick hämta mig ofta när jag glömt både mat, läx och sovtider!!

I lördags var det stor schlagerfestival hos Linda och Johan! Många bjudna och objudna gäster(jag bjöd in mig själv och det funkade ha ha)  i alla åldrar. Två små söta jämngamla bebisar( Harry var en), en liten söt ettåring, och 3 1/2 årige gosige Sixten fick jag njuta av. Alla barn var synnerligen enkla att ha med på fest. Inget skrik och gnäll!! Fantastiskt kul och lättsamt för föräldrarna förståss! Sixten är grym!! Han hade med sin lilla " handväska" med bilar som han lekte med. Han var stor kille denna kväll. Det blev en härlig fest med alla trevliga gäster, tipspromenad, god mat och dryck. Toppenkväll alltså!!
Jag sov över och fick morsdagspresent av Linda! Det var roligt! Är lite svag för presenter ska erkännas.Jag fick en bok av Salman Rushdie, Midnattsbarnen.Har inte läst något av honom tidigare så det ska bli spännande!
Premiärbadade i Kroksjön!! Mycket skönt!! Jag har badat en gång tidigare i år i havet och det var svinkallt och oskönt!

I måndags kom Cissi till Skummeslöv med smarrig bakelse och ett släp och vi skulle städa bort skräp som jag samlat på mig och köra till tippen! Vi började med gofika och firade morsdag. Present igen!! Underbar hudkräm från body shop!
Tänk att det alltid blir en massa som ska slängas varje år! Märkligt! Efter fikat jobbade vi snabbt och effektivt! Cissi skulle äta middag hos mig men så blev det inte! Vi klädde upp oss lite och så överraskade jag henne med en middag på Sand i Båstad. Jag hade bokat i smyg.Det blev en lyckad kväll med god mat, väldigt mycket service och mycket prat.Det var kul att "glassa" lite!! Jag springer ju inte ner det stället precis!
Vi hade faktiskt inte träffats sedan min födelsedag, fast vi bor så nära varandra!! Därför körde vi på med umgänge nästa dag också!! Ha ha ha.Gofika hos Cissi! Emanuel var inte med!! Han passade på att jobba!! Skojade bara!! Han måste jobba!!
Det var det för denna gång!!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar