lördag 19 maj 2012

Lite gott och blandat

Hej! Nu är det över en månad sedan jag skrev! Jag får skärpa mig!
Börjar med en rolig episod idag! När jag promenerar eller joggar tar jag oftast en runda som jag gillar allra mest.Den är i Lyckan, ett sommarstugeområde.När jag går ropar en man: Hallå hallå! Vad vill han ?? Han ville säga att jag var spänstig som han uttryckte det. När han fick höra hur gammal jag var blev han mäkta imponerad. Så gammal och så spänstig att du till och med kan springa, sa han. Han var nog i min ålder. Snacka om åldersnoja!! Jag skrattade hela vägen hem och kände mig väldigt " lätt på foten" trots min höga ålder!! Ha ha ha

Nu lite rapport från månaden: Börjar med ett roligt Valborgsmässofirande med Cissi och Emanuel. Först blev det en härlig middag på Norre Port (lite osäker på namnet). God mat var det iallafall och herr Alm betalade notan! Flott gest från Emanuel!! Vi fortsatte in i parken och det var ett traditionellt valborgsfirande som jag kände igen sedan barnsben. Brassband, högskolekören och manskör! Jag älskar när manskören sjunger de vackra vårsångerna. Jag kan alla  sångerna och får nypa mig själv i armen för att inte sjunga med för högt så man blir pinsam. Valborgsmässoelden låg mitt i Lagan och tändes av ungdomar i kanot. Riktigt staämningsfullt. Fantastisk kväll!
Första maj stack jag ner till Malmö för att hälsa på en god vän som jag känt i många år. Min Linda och hennes Linda var bästis och bundis när de var små. Mycket nostalgi blir det!! Vi skrattar så vi gråter åt deras bravader. Vädret var soligt och varmt så vi var nästan hela tiden i en vacker park som låg i Kirseberg. Vi träffas för sällan sa vi! Det får bli ändring på det när jag slutar jobba.

Så blev det födelsedagsresa till Claes när han fyllde år. Han firades i två dagar faktiskt!! Man kan undra hur många dagar det blir när han fyller jämt!! Ha ha. Skojade bara alla kunde inte komma samtidigt på hans kalas!!
Det var så roligt att se hur fint de hade det och hur de hade placerat de möbler (Carl Johansgruppen) som Claes fått ärva av sin mormor. Det var en speciell känsla, nästan som att känna hennes närvaro på något sätt.
God middag som vanligt med Karin som kock och roligt att träffas. Det är svårt att samla hela släkten men de lyckades.Dagen efter kalaset var det en härlig brunch med resten av släkten som inte kunde komma på kvällen. Fantastiskt roliga dagar!! Guldstjärna till familjen Jonsson!!
Sov gjorde jag hos familjen Welander! Vilken underbart skön säng de har till gäster! Jag älskar att sova i den!! Hann också med att träffa Sixten,Putte och Sofia lite mer innan jag åkte hem. Sixten är verkligen världens bästa Sixten. Så har han också bra föräldrar!!

Veckan efter fyllde Linda år och jag hade nog inte tänkt att åka uppåt igen men så gjorde jag ett val städa eller åka??!!?? Valet blev lätt!! Jag sa inte till Linda att jag skulle komma. Jag bara åkte upp! Putte visste att jag skulle åka för han och familjen skulle också dit. Linda skulle inte ha kalas men nu fick hon det ändå och jag tror hon tyckte det var kul.
Johan sov. Han hade jobbat natt. Men kom upp och var med en stund innan nästa arbetspass började.
Det är så roligt att se Sixten, han är helt fascinerad när Johan får på poliskläderna och Stina sitt polishalsband. Det var ett mysigt litet kalas och jag fick leka lite med Harry också. Vi lekte spegelleken och den leken var populär. Han skrattade högt!! Han är verkligen jättegullig!

Denna långhelgen har jag varit ensam och det har också sin charm. Jag trivs riktigt  bra med mig själv och har ägnat tiden till läsning,promenader,jogg, plantering, lagat mat och pratat med grannar.Det är skönt att bara vara. Det behövs när man jobbar hela dagarna och har lång resväg.

Ikväll blir det TV! Jag ska se fortsättningen på en serie som heter Downton Abbey. Jättebra!!Jag började se den förra lördagen. Den har gått 2010 på TV men då såg jag den inte. Alla sa att jag skulle se den, men det blev bara inte av.

Ha en fortsatt skön helg!

Åsa


1 kommentar: