lördag 7 januari 2012

Bokutmaningen

Det känns lite spännande att anta bokutmaningen! Den innebär att man ska läsa böcker som olästa har blivit stående i hyllorna. Också böcker som man bara orkat läsa lite i av någon anledning. På ett år ska 10 böcker vara lästa! Spännande!

Böcker jag ska läsa är följande: Moa Martinson - Jag möter en diktare
                                                   Orlando Figes - De som viskade
                                                   Jonas Gardell - Frestelsernas berg
                                                   Sara Kadefors - Nyckelbarnen
                                                   Åke Edwardson - Segel av sten
                                                   Ninni Schulman - Flickan med snö i håret
                                                   Denise Mina - Sista andetaget
                                                   Karin Alvtegen - En sannolik historia
                                                   Linwood Barclay - Utan ett ord
                                                   Camilla Läckberg - Änglamakerskan

Jag började igår och läste 100 sidor i Änglamakerskan. Rätt okey läsning faktiskt men stående i hyllan blev den!
Just nu är vi 3 som antagit utmaningen! Kanske någon mer som har lust??
Framåt hösten/vintern firar vi på något sätt!! Jag har en plan.....

Åsa

2 kommentarer:

  1. Tre?! Trodde bara det var du och jag?! Fast det är många med bokbloggar som kör också! Johan kanske hänger på...?! Ska läsa lite nu faktiskt! Kram kram/Linda

    SvaraRadera
  2. En jobbarkompis vill vara med. Hon lägger sin boklista på min blogg!Vad roligt om Johan hänger på! Kram mamma

    SvaraRadera