söndag 3 februari 2013

Januari 2013

Hej igen!
Så har det redan blivit februari. Det går fort och det får det gärna göra fram till våren! Sedan kan det gå lite lugnare. Jag längtar sååååå till våren och sommaren!
Januari började med att sista jul och nyårsfirarna åkte hem. Vi har varit många från och till under mitt jullov. Det är så roligt när barn och barnbarn kommer!
Jag älskar när det blir "lite liv i luckan" som man säger. Alla hjälps åt för det mesta så man slipper bli " köksutbränd "! Ha ha ha! En liten egenhet har jag! Jag måste få gå och lägga mig när jag vill. Är tyvärr ingen nattuggla och ingen morgonuggla heller fast det känns lättare att gå upp på morgonen. Såklart om det är fest eller nått så har jag inte direkt brått i säng!! Hi hi!
Några " lugna " dagar blev det inte innan skolstarten utan jag och Cissi begav oss till Lindome - Göteborg. I Lindome mötte Linda upp och vi tog tåget till Göteborg så slapp vi lite avgifter för bilen.
Jag hade beställt tid hos Lindas frisör i Göteborg, för hon är den enda som kan fixa mitt hår så jag kan lämna lokalen och känna mig riktigt nöjd! Efter Jonas Wirth i Alingsås har jag inte hittat någon här nere som jag är riktigt nöjd med,så jag åker gärna till Göteborg.
 Då kan man också hälsa på någon av sina barn och barnbarn. Det blir lite Guldkant!!
Jag älskar att besöka Göteborg(inte bo) och staden var så vacker med all julbelysning.Inte så ofta jag är mitt i centrala stan, så att se posthuset var fantastiskt kul. De hade verkligen behållt det gamla men ändå förnyat huset på ett bra sätt. Stort lyxigt hotell var det! Jag var allt inne och kollade runt!
Mitt första arbete var där. Kontorsbiträde med kassautbildning började jag som, sedan blev jag expeditionskassör mm. Posten hade sjukt mycket titlar!! Blir full i skratt när jag tänker på det!!
Vi lämnade stan framåt kvällen och begav oss till " skogen". Där väntade Johan med middag och man fick träffa lille Harry igen! Han är för go den lille " knubbisen "! Väldigt lik sin far men har mammas ögon och mimik! Mysigt och kul hade vi där!
Så började skolan igen! Glad att jag tackade ja till fortsatt arbete för det är riktigt kul och berikande! Väldigt bra kollegor har jag också och det betyder också mycket.
Den 19 januari var jag på något kul jag aldrig hade hört talas om.Babyshower!!!! Cissi blivande mamma skulle överraskas med lunch, utsmyckning av hemmet och presenter. Det var storasyster Linda som höll i trådarna. Det gjorde hon perfekt! Linda hade också med sig en bok som alla skrev i och svarade på lite frågor. Plats för bilder från festen fanns också.
Cissi blev verkligen överraskad när det " stormade " in ett tiotal gäster! Det blev verkligen lyckat och Cissi var trött men glad när vi gick!
När jag väntade barn skulle något sådant varit otänkbart. Nä, inget skulle tas ut i förskott man vågade knappt sticka babykläder. Det kunde ju gå fel! Pust och stön!
Måndagen efter det var arkitekten här igen och vi kom överrens om en ny ritning för min ombyggnad. Hon har redan gjort en, men jag blev aldrig riktigt nöjd. Nu är jag nöjd och ska presentera den för några byggmästare men det lutar åt att jag tar min gamla, som hjälpte mig med bla. köket när jag flyttade hit. Undrar vad det kommer att kosta ?? Hua!!!
Lille Harry fyllde 1år den 23 januari och på lödagen efter var det kalas! Jag och Cissi åkte upp. Emanuel arbetade tyvärr! Jätteroligt att träffa hela sin familj nästan. Viktoria och Karolina var inte med. Icke heller att förglömma Johans föräldrar, Johans lillebror med familj,Axells, da Silvas och faster Harriet!
Jag minglade runt så mycket jag orkade!Jag älskar att " tjöta"! Jag matade Harry och han fann sig i det! Passade då på att snosa och gosa med honom också. Det var härligt!
En höjdpunkt var också de härliga kramar jag fick av Sixten!! Farmor, farmor ropade han och sprang in i min famn! Jag blir alldeles varm när jag tänker på det.
Jag är både mormor och farmor!! Dubbelfarmor är jag redan och snart blir jag dubbelmormor! Jag är glad och ödmjuk över att ha en så stor och fin familj!
Ja det var höjdpunkterna i januari det!!
Förövrigt rullar livet på. Jobbet tarvar sitt, umgås med vänner ibland och jag är noga med att röra på mig. gång/jogg blir det, cirka 2-2,5 mil i veckan. Försöker mig också på lite mag och ryggympa men det är inte kul. Ett nödvändigt ont som jag så väl behöver.
Kram från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar