söndag 1 april 2012

Bokutmaningen, veckorna som varit och påskförberedelser

Så nu är det redan April och våren är i antågande! Min bästa tid är våren! Kanske inte så konstigt när man är aprilbarn!!

Det har varit händelserika veckor! Det bästa är ändå att jag har blivit helt frisk från mina störande kristaller och kan leva som vanligt igen.
Äntligen har jag börjat byta ut promenader och löptränar lite mer. Har väl inte sprungit så långt än men drygt 4 km fixar jag.
Jag har också kommit på att cykla är kul!
Känner att jag behöver träna bål och ländrygg. Där ska Linda få tipsa mig om rörelser jag kan göra hemma, för gym är bara så tråkigt och dyrt. Inte min grej!! Linda pratade något om " plankan" vad nu det är??

Vad livet blir mycket lättare när ljuset kommer tillbaka (förutom att allt damm syns ha ha). Jag har träffat några nya promenadkompisar, mycket trevligt! Förra onsdagen bjöd jag hem dem på fika. Det blev jättebra och uppskattat! Denna onsdagen är det min tur att bli bjuden på fika!! Det ser jag fram emot!

Förra lördagen hade jag " våffelfest" för några stycken! Några Skummeslövsbor och en vän från Halmstad! Det blev perfekt med två våffeljärn! Man får inte roligare än man gör sig ha ha ha!!

På tisdagen var det teater i Helsingborg med 9:orna och några kollegor. Intresset för att åka på teater var väl sådär kan man säga. De läser om Shakespere i svenskan. En midsommarnattsdröm hette pjäsen. Den hade en fot kvar i gammal tid och en i vår tid. En visuellt, spektakulär och fartfylld vårkomedi! Barnen var förvånade och glada för de gillade verkligen föreställningen. Guldstjärna till dem som gjort den ombearbetningen.
Jag har sett samma föreställning när jag var tonåring och den var urtråkig.

 I morgon blir det Helsingborg igen. Först ett möte på soc. sedan tar vi båten över till Helsingör, äter middag och skålar in påsklovet!

Bokutmaningen: Jag har läst ut bok nummer 5 av 10 så nu gör jag ett uppehåll och läser lite annat. Jag har ju hela året på mig!
Nyckelbarnen av Sara Kadefors var bra och tänkvärd. En ungdomsbok för mellanstadiet tycker jag.Tänker rekomendera den för mellanstadielärarna på min skola.

 Idag har det varit trädgårdsarbete medan solen sken och nu tänker jag bege mig till köket för att laga lite mat och om jag hinner baka lite. Behöver fylla frysen inför påskhelgen då delar av familjen kommer.
Jag inväntar Linda och Putte med familjer och hoppas på ett besök långfredag av "Indienresenärerna" Cissi och Emanul" som nyss kommit hem därifrån.

Gissa om jag ser fram emot påsken!!

Åsa/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar