onsdag 3 augusti 2011

Lite blandat

Nu har Karro åkt hem! Det har varit väldigt roligt att ha henne här! Hon är verkligen " cool" som man säger idag. Vad månne bliva av denna charmiga tjej??!!
Storasyster Viktoria har oxå varit här. Hon kom ner med bil lite tidigare i sommar. Körkort har hon! Oj vad tiden bara rinner iväg! Oxå en skön tjej med huvudet på skaft!! Två så olika personligheter men vilka fantastiska tjejer!

Måste vara bra föräldrar!!

Gårdagens festligheter var noggrant planerade av fru Dahlhöjd!!
Guldstjärna till henne!!
Johan visste inte vad som skulle hända! Snyggskjorta skulle vara på klockan 14.00. Överraskningsgästerna Hisings anlände även Cissi och Emanuel och resan gick till Hamnkrogen Torekov.
De flesta tog dagens fångst på menyn,som var smörstekt kummel. Mmmmmm gott! Efterrätt naturligtvis och Emanuel tog ostron som desert. Otippat!!
Det blev också lite tid att strosa omkring bland alla båtar och glada turister!
Kvällen fördrev vi på altanen med " skumpa", frukt och landgång!
Kvällen blev härlig tillställning!!
Många skratt blev det och Hisings lilla gullegris 10 veckor var på sitt bästa humör!

Idag njuter vi av sol bad.

Fick förtroendet att se efter lilla Vera en stund medan föräldrarna fick egentid i badet. Underbart med barn!!
I morgon blir det lite trädgårdsjobb! Det sista skräpet åker iväg till tippen( gamla fönster). Äntligen!!! Som jag har väntat på det.......

Jag får också slutbesked om mitt sökta jobb!!
Rektorn ringde igår och vill anställa mig men förvaltningschefen ska också yttra sig!!
Hoppas gör jag!!

Mamma hade besök av oss i förrgår och som vanligt hade vi en mysig fikastund på hennes altan. Trots alla hennes sjukdomar är hon alltid glad!! Jag beundrar henne!

Fredagmorgon kommer nya gäster!! Roligt!!

Känner mig väldigt ödmjuk och glad  att få bo vid havet. " Vid havet vill jag bo" som Ulf Lundell skrev.

Kram Kram

1 kommentar:

  1. Det var en lyckad födelsedag och Johan var glad!!! /Linda

    SvaraRadera